Deel 2 van het exitplan

Vorig jaar in de naailes maakte ik een blouse van een stofje dat ik had gekregen vanuit een ver land tijdens een wereldreis, het linkse op de foto. Het was een erg dun stofje dus ik wist oorspronkelijk niet goed wat ik ervan kon maken, daarom bleef het een aantal jaren (5 dus!!) in de kast liggen. Tot mijn buurvrouw in de naailes aan een blouse begon. Ik wou die blouse ook eens testen. Het stofje vond ik eigenlijk wat fel voor een blouse voor mezelf, maar het lag al zo lang in de kast dus werd het eigenlijk wel ideaal als teststof.
Het was wat prutsen met die dunne stof, en er was net niet voldoende om de blouse op juiste lengte te maken, maar we gingen er toch mee door. En uiteindelijk gelukkig maar, het werd plots mijn favoriete blouse!  En van een favoriete blouse, mogen er nog volgen!

Er kwam nog één voor een trouwfeest waarvan ik tot enkele dagen voordien maar niet wist wat aan te doen. Op 2 avonden stak nog gauw een nieuwe blouse in elkaar.

En dan de onderstaande is de 3e van datzelfde patroon. Maar deze paste ik wel wat aan: ik vond de halsuitsnijding wat diep (je kan het preuts noemen, ik noem het eerder "meer op mijn gemak zijn als ik tijdens een vergadering (die in mijn job overwegend met mannen doorgaat) de ogen op het plan wil gericht houden ;-) )  Het puntje van de V werd 2cm naar boven gebracht en de halsboorden werden dus ook hertekend.
De blouse was een Corona-quarantaine-projectje, dus maakte ik er ineens maar een bijpassend mondmasker bij. (Al moet ik wel toegeven dat ik de 2 samen, ook van het vorige exitplan, nog niet heb aangedaan, het is steeds of... of.)
De stof had ik eigenlijk gekocht om eventueel te gebruiken voor de 1e communie van de jongste. Die 1e communie werd uiteraard Corona-gewijs uitgesteld... Tegen dat haar communie wel kan doorgaan, zoeken we wel weer iets anders ;-)





Stof: soort van crêpe, gekocht bij The Fabric Sales, helaas weet ik niet meer van welke designer het was...
Patroon: Knip augustus 2017 - top nr 24

En hieronder de blouse nr 1 en 2.


Stof: lichte katoen, gekregen van ons siske 


Stof: soort van crêpe, gekocht bij Pauli



Reacties