Tussendoor-blouse en exitplan

We gaan nog eens even een aantal maanden terug: 
In februari had ik even een naai-block. Geen dipje, maar een "geen-zin-om-af-te-werken" moment. Zo belanden onafgewerkte naaiprojectjes in de kast om daar voor laaaaaange tijd te blijven liggen. 
En toch was het zo,  ik had meer zin in een ander projectje. Wat snuisteren door de voorraad katoen leverde een stuk katoen op dat ik vorige zomer als coupon kocht bij Pauli. Zo'n zomers stofje waarin ik een rokje voor één van de dochters zag. Na de "bwa neeh" van de eerste, deed de jongste een echo... Dat stofje ging dus mooi de kast in.
Maar nu kwam ik dat terug tegen. Wat bladeren in de aanwezige naai-tijdschriften leverde een patroon van La Maison Victor op dat wel leek te matchen met de lap stof die niemand in huis behalve ikzelf nog wel mooi vond. 
Zo gezegd zo gedaan, even later had ik mezelf een zomerse blouse klaar. Een blouse die mooi kon opgeborgen worden in afwachting van wat warmer weer.

Met de lente maar ook de Covid-19 in het land, kon ik de blouse eindelijk aandoen. De mondmaskers werden intussen hot topic. Overal werd gesproken over 'exit-strategie'. Wel ja, de mijne was snel klaar: de resterende lapjes aan elkaar naaien tot een rechthoekje, een 2e laag als buitenstof in hetzelfde als de binnenstof (omdat mijn buitenstof naden heeft en ik heb eens iemand horen zeggen dat naden een zwakke plek zijn in het mondmasker...), plooitjes, lintjes, naai-naai en klaar!


Patroon: Donna blouse uit La Maison Victor editie 3 / mei-juni 2016
Stof: katoen - coupon van bij Pauli




Met knopen uit de knopenverzameling die ik kreeg van mijn meter. I love it!


Reacties

  1. Maar dat bloesje had je zondag aan. Je was mooi met je laatste aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten