Een echte Eva Mouton in huis!

Die verjaardagstrui was toch wel echt een leuk patroon, die zou dus maar eens voor dochterlief uitgetest moeten worden. Bij de jaarmarkt liet ik me wat gaan met de coupons bij Lana Lotta. Daar moest dan ook maar eens wat aan gedaan worden en 1+1 is nog altijd 2 hè.

De uitdaging aan coupons is het goede patroon vinden waarvoor je die vermoedelijk te kleine stof hopelijk toch kan gebruiken.  Bij de Nona sweater moet het voorpand eigenlijk door 2 geknipt worden om er een versiering tussen te naaien. Bij die verjaardagstrui durfde ik het niet, omdat de bloemen al wel druk genoeg leken. De Eva Mouton zeemeerminnen leken ook wel voldoende aanwezig, maar met die coupon was er geen andere keuze dan ergens een pand door te knippen. Met die Nona sweater kwam dat dan net goed uit!

Zo op foto gezien, vind ik het eigenlijk wel wat tegenvallen... Maar als de trui gedragen wordt, valt die onderbreking best wel mee!
En dochterlief is er superblij mee!

Jammer dat het patroon maar tot maat 152 bestaat. 
Help, mijn oudste wordt stilaan te groot voor de kinderpatronen!  Wat worden ze toch te snel groot...




Stof: coupon bij Lanalotta - van Eva Mouton en Bambiblauw
Patroon: Nona sweater - LMV editie 1 jan-febr 2018 - maat 152 voor de 11-jarige (en daarmee ineens bewezen dat die verjaardagstrui per ongeluk wat te groot werd gemaakt, gelukkig zal ze er wel ingroeien)



Reacties