Glitter for the girls

Dochterlief had een vestje waarop vorig jaar een rok werd gemaakt. Toen enkele maanden geleden de rok te klein bleek te zijn, maar het vestje nog niet, kreeg ik de opdracht stof te zoeken voor een nieuwe rok. Nu ja, "de opdracht" is nogal dwingend gesproken, ze wist goed genoeg dat ik geen neen zou zeggen, dat ik dat met alle plezier in handen neem!

Zo werden dus in verschillende winkels verschillende stofjes gefotografeerd zodat ze 's avonds kon kiezen.

Één van de stofjes die ik tegenkwam tijdens de zoektocht, was dit blinkende met mini-plooitjes. Ik twijfelde. Maar toen ik enkele dagen later met 2 dochters de stad in trok en als bij toeval hen het stofje liet zien, was niet kopen geen optie meer!




Als ze zich liever wegsteekt, is het moeilijk ze op foto te krijgen ;-)

En omdat die "hoe?" soms wel eens van pas komt:


Rek: Omtrek van de taille x 0,85
Breedte van de stof: 2x de taille-omtrek en dan gerimpeld tot taille-omtrek. Bij het vastspelden op de rek werd deze laatste wat uitgerokken
De onderkant van de rok werd gewoon recht afgeknipt, niet omgezoomd of overlocked. De rok bestaat dus enkel uit een rechthoekige lap stof die werd vastgenaaid aan de rek. Enkel bij de oudste dochter voegde ik achteraf nog gauw een voering toe, het rokje schijnt immers nogal door.  Die net-kleuter-af stoort zich daar gelukkig nog niet aan, die voering plaatsen was immers geen lachertje...

Ze zijn zo blij met hun twin-rokjes :-)

Stof en rek: Veritas
Voering: Pauli

En daar waren die bruine schouders ook weer...


Reacties