Bruine schouders verzekerd !

Vóór onze vakantie had ik al wat verlof, dit in tegenstelling tot de voorgaande jaren.  En écht, vakantie hebben vooraleer je moet inpakken en vertrekken is heerlijk! Vooral omdat al de naaiprojecten tijdig af geraakten en zelfs nog nieuwe, ook!
Zo ontspannen op vakantie vertrekken, zie ik wel vaker zitten ;-)

Op het to-do-lijstje stonden nog wat marcellekes voor zoonlief en een jurkje voor dochterlief. De kleinste meid heeft meer dan voldoende kleren in haar kast, van haar oudere zus en nichtjes, dus iets voor haar stond pas onderaan het lijstje. Ocharme! 

De eersten die klaar waren, waren de marcellekes.  Hij doet dat erg graag aan en er was ook grote nood aan: de tijgers van vorig jaar vond hij plots te klein...  
Iets naaien voor de zoon is altijd zo leuk omdat hij die dingen zo dankbaar en erg veel draagt.  En ja, marcellekes, eens het juiste patroon gevonden, gaat dat wel vooruit.

Hij kreeg er dus 3 nieuwe. De eerste was de brandweer. Die stof koos hij al een tijdje geleden bij Tante Zus, toen met de bedoeling er een gewone T-shirt van te maken.  Maar nu ik hem de stapel jersey voorschotelde, wou hij er een zomerhemdje van. That's fine by me!


Als tweede koos hij de leeuwen. Die kocht ik eens bij Lana Lotta toen ik er een cadeaubon ging halen, en ja, het was weeral sterker dan mezelf, ik deed mezelf 2 stofjes cadeau.  Ik dacht er oorspronkelijk iets voor een baby van te maken, het stuk was amper 50cm. Door het opkrullen na het voorwassen was de stof net niet lang genoeg voor het shirt.  Dat marcelleke werd dan in de plaats van om te zoomen, afgewerkt met een boord van dezelfde stof.  
Wie onderstaande foto's goed bekijkt, ziet dat die boord beter is voor zoonlief. Zijn shirts krullen onderaan quasi altijd om, als het niet per ongeluk gebeurt, doet hij het expres.  Maak ik ze te lang misschien?  Alleszins, het shirtje met de boord plooit hij niet om en het krult niet vanzelf. Ik denk dat ik dus per toeval de goede oplossing gevonden heb voor het krulprobleem :-)

En als derde koos ik voor hem :-) Ik was bij de deco-winkel om de hoek gauw om boordstof voor de dochter haar jurkje (zie volgende blog) en er lagen een heleboel stoffen aan fikse kortingen.  Ik was dan toch zo vlot bezig met knippen en voorbereiden voor die andere 2 marcellekes, daar kon nog wel gauw een 3e bij.  Twee jaar geleden gaf hij al aan die monsters leuk te vinden.  Ook van deze kocht ik 50cm (op het moment van aankoop wist ik nog niet dat 50cm net te kort kon zijn) maar ik waste de lap stof niet waardoor die niet opkrulde. 50cm is dus voldoende als je niet voorwast :-)

En nu wat vakantiefotospam. En naar het einde toe: de bruiner wordende schouders.  Dat velletje heeft hij niet van mij... Wie is er mee jaloers?

Italië, Toscanië, daar waar hittegolf Lucifer passeerde = dorstig weer !






Firenze bezoeken bij een hittegolf = aan papa hangen



Als hij niet op de foto wilt staan...

Brandweer jersey: Tante Zus
Leeuwen jersey: Lana Lotta
Monsters jersey: Huis deco Dekeyser
Boordstoffen: uit de verzameling thuis, vermoedelijk ooit gekocht bij Pauli
Patroon: Ottobre 4/2015 - Nr 36 Circus Star singlet - maat 134 voor een 8-jarige



Reacties