De stof die niet zo origineel bleek te zijn

De Fauve-top uit La Maison Victor, ik had er al vaak naar gekeken en telkens gedacht "die moet ik toch ook eens maken!" 
Toen ik een outfit zocht voor het vormsel van de oudste dochter, viel mijn oog opnieuw op dat patroon. En in de kast lag al bijna 4 jaar een stuk stof dat ik ooit in snelheid had gekocht bij Pauli (het was (alweer) een coupon) dat wel feestelijk genoeg leek om er een blouse voor mezelf van te maken. Eigenlijk wou ik er toen ik het kocht, een jurkje voor de dochter van maken, maar zij wou niet... Ik probeer me geen 2 keer aan diezelfde steen te stoten (remember dat communiekleedje dat ze niet wou), dus het jurkje werd niet gemaakt.

Na het aankopen van die stof kocht ik tijdens een shoppingweekend met vriendinnen al eens een lichtgeel vestje, in de hoop dat ik van die coupon wel eens een blouse voor mezelf kon naaien. Ook daar ging weer een tijdje overheen, maar daar was dan eindelijk de gelegenheid !

De blouse stak eigenlijk relatief snel in elkaar. Er was eventjes wat gepruts om aan de plooitjes de lichtgele achterkant te laten piepen, het was immers reeds een dubbele stof dus wat dik om ter plaatse te voeren, maar het lukte! 



Stof: coupon van bij Pauli
Patroon:  Fauve top uit La Maison Victor editie 3, herfst 2014

En een grappig maar ook beetje vreemd momentje: daar sta je dan na de vormselviering, andere kinderen en hun ouders te feliciteren, een praatje te maken met de mama van dochterlief haar bff. Mijn oog valt op haar jurk: dat is exact dezelfde stof als mijn blouse! Ze lacht wat gegeneerd dat ze die al wel 3 of 4 jaar geleden gekocht heeft. Waarop ik even gegeneerd moest toegeven dat de stof al minstens even lang in mijn kast lag...
En dan denk je dat je met handgemaakte kleding origineel bent 😄

We hebben het alleszins niet aan ons hart laten komen!
(mind de zonnebril: de kleine oogjes van het laat-avond-naaien aan haar vest konden de zon niet zo goed verdragen...)





Reacties