Glitter & gold

In het vervolg van de sweater-weather-oplijsting, is er de dikke trui voor mijn petekindje. In het rek in de winkel van die blauwe glitterstof lag een dikke glitter-sweat. Van veraf lijkt hij maar saai grijs, maar van dichtbij zie je een regenboog aan glitters! Instant liefde! Maar toch teveel glitter voor mijn oudste, en vooral: ze had al voldoende truien in de kast of zeker nog voldoende truien in de maak (meer daarover later uiteraard).
Aangezien mijn petekindje even oud is als dat meisje, lag dat patroon toch al klaar, dus waarom niet gauw een "zomaar-omdat-ik-er-zin-in-had"-cadeautje. Gewoon, omdat het sweater-weather was en ik toch volledig in sweater-modus was 😇


In deze werd zoals bij de Eva-Mouton-trui het patroon wel gevolgd: het voorpand werd in 2 geknipt om de franjes toe te voegen. Bij deze stof mocht er wel wat extra versiering aan. De franjes hebben ook een gouden randje dat nipt komt piepen. Lang leve glitter en gold!!
De armboorden en heupboord werden voor de éénvormigheid gemaakt uit dezelfde sweat-stof. Omdat dat dikke stof was, zat er niet veel rek op dus was de breedte van de boord bijna dezelfde als de breedte van de opening waar hij aan genaaid moest worden.

Stof: Pauli
Franje: Veritas
Patroon: Nona sweater - LMV editie 1 jan-febr 2018 - patroon maat 152, maar de naad werd smaller ingeknipt waardoor er een (vermoedelijk) 146 van werd gemaakt, voor een 9-jarige.

Reacties