De trui waar iedereen goesting van krijgt

Nog eens blogpostje van iets dat al wat langer geleden werd afgewerkt. 

Jaarmarkt in Leuven, dan zet LanaLotta steevast een kraampje met coupons buiten. Naar de jaarmarkt 2018 vertrok ik met voorbedachte rade en veel goesting om nog eens stof te kopen richting dat kraampje met coupons. Tja coupons, daar heb ik nu eenmaal een zwak voor... Zo werd onder andere een coupon van de See You At Six collectie aangeschaft. Als het te weinig zou zijn voor de oudste dochter (of te roos...) zou de kleinste dochter er wel mee te bekoren zijn. 
Maar de oudste dochter was meteen fan van de wafels!
Het werd wat puzzelen om uit die 90cm een trui te krijgen, maar met het leather sweater patroon en nog wat knip- en stikwerk in de mouw, lukte het net!


Voor de boordstof liet ik me gaan in de bijhorende collectie zodat die in exact dezelfde kleur was.

Tussen het schouderstuk en voor- en achterpand werd een glitter-roze paspelband gezet. Dat geeft die wafeltrui toch dat tikkeltje extra en dat ietsje anders. En gelukkig maar want amper 2 maanden later zag dochterlief een meisje met ook een roze wafeltjestrui aan. Ik kon de exclusiviteit van dochterlief haar trui niet verdedigen in het patroon, want dat had ik (en zij zeker niet) gezien, maar het glitterbandje had dat andere meisje zeker niet. Oef, dat was dan weer goedgepraat!

Dat knip- en stikwerk door de coupon is te zien in de rechtermouw: de mouw werd in stukken geknipt en net zo dat er vlak boven de elleboog een zakje ontstond. Een zakje waar je niets aan hebt, maar hé, die naad in die mouw moest plots een goede reden hebben hè!

Patroon: Leather sweater van La Maison Victor - maat 152 voor de 11-jarige dochter
Sweaterstof: coupon van bij LanaLotta - stof van See you at six 
(gekocht op de jaarmarkt 2018, wel meteen verwerkt, maar niet meteen gefotografeerd... Er wordt gewerkt aan een inhaalbeweging ;-) )
Boordstof: See you at six - bij LanaLotta


Reacties