In de naailes - deel 2

Het vervolg van de rokken, was de broeken.  Eerst was er een reeks van technieken aan een broek, en dat waren er precies toch heel wat meer dan die van een rok.  Ik startte aan het overtekenen van een patroon van een broek voor mezelf. Vlijtig werd dat patroon uitgeknipt tot mijn oog viel op de maat... ik had in de snelheid mijn confectiemaat overgetekend en helaas had ik in die broek een maat groter nodig. Pfft, dan maar een broek voor de dochter, dat is wat gemakkelijker en minder confronterend 😉

Ze vroeg een jeans in lichtblauw. U vraagt, wij draaien!
Het werd eens een niet-stretch-broek op haar maat gemaakt. Gewone broeken zijn doorgaans te groot dus draagt ze vooral stretch. Maar laat dat net het voordeel van zelfgemaakt te zijn.  Ik tekende een maat kleiner over maar met 2 maten langere broekspijpen.  Hieronder enkel foto's van de gedragen broek, sorry, niet eens gestreken en niet eens het kind erin...






Patroon: Ottober 1/2013, lente - nr 30 Lindy hop, broek
Stof: lichte jeans van bij Pauli


Reacties