Stars & stripes

In de plaatselijke winkel die vooral bekend is van de gordijnen maar die achteraan een hoekje met stoffen voor kleding heeft, wandelde ik bij het einde van de solden eens binnen. Ik had niets dringend nodig, maar soms is er die drang om toch eens te gaan kijken wat men in de aanbieding heeft. Kennen jullie dat? Heeft niet elke vrouw zo een zwak voor iets? Of zelfs elke mens, niet enkel vrouwen! 😊

Zo kocht ik dus een grijze sweat met blauwe sterren, het was een laatste lapje, een couponneke (en ik ben fan van couponnekes 😍. Grote-dochterlief had eigenlijk voldoende truien en de minidochterlief doet die sweaters niet zo graag aan. Maar van grote-dochterlief zijn haar vorige truien stilaan te klein aan het worden, zo werd het dan toch een sweater voor haar.
Het patroon werd niet ver gezocht, nog maar eens een leather sweater van La Maison Victor.  Waarom veranderen als dat zo goed zit en als ze er content mee is ?!


De boordstof met streepjes viste ik tussen de voorraad thuis uit en bij Pauli werd een gelijkaardige effen grijze sweat gevonden.  Het couponneke was immers niet voldoende om er nog mouwen uit te krijgen.



Toch straf hoe die plotse aankoopjes relatief snel tot een kledingstuk kunnen omgetoverd worden, dat is dan zeker de reden waarom andere projectjes steeds achteruit schuiven zeker?

Van een restje van de sterrensweat kwam al gauw een buff voor een jarig vriendinnetje. Dochterlief begint het intussen weer eventjes leuk te vinden om originele cadeaus te kunnen geven.  Ik vraag me soms af hoe lang dat nog gaat duren...

Sterrensweat: Huis deco-Dekeyser
Grijze sweat: Pauli
Patroon: Leather sweater uit La Maison Victor editie 3 - herfst 2014 (maat 140)

Reacties