Candy² = twinning

Ai ai ik loop serieus achter met bloggen... Niet dat het iets verplicht is, gelukkig maar! Sommige dingen worden hier nooit getoond, ik zit veel liever achter mijn naaimachine dan achter de computer :-)
Maar van deze 2 Candy's voor mijn meisjes ben ik toch wel fan!

Het begon met een vestje te kopen in de solden, ruim 2 jaar geleden.  Ik kocht hetzelfde vestje voor de 2 meisjes.  Ze vinden het wel eens leuk om met dezelfde kleren rond te lopen. In de winkel was er geen bijpassend kleedje of rokje bij, dus ging ik op zoek naar stof om jurkjes te maken. Maar die zoektocht bleek langer te duren dan gedacht... Nergens vond ik de juiste matching kleuren...  Tot ik nog eens bij Tante Zus passeerde en haar gewoon om hulp vroeg.  Tadaa, het kopen van stof was binnen de paar minuten gepiept !
Maar dan nog dat maken... Voor dochter 1 werd intussen - bij wijze van test -  een 1e Candy-dress genaaid. Ze was fan, oef!!  

Aan het werk dus voor 2 Candy's.  De 1e was net op tijd af om op 1 januari een nieuwjaarsbrief te lezen.  De 2e bleef nadien wat liggen omdat het vestje al rond het buikje begon te spannen...  Maar tegen Pasen had ook de mini-dochter haar 1e Candy aan.  En of ze fan was?  Nee niet zo, het zwiert niet genoeg...


Dochterlief vindt het koordje bij de vorige Candy niet altijd even tof, dus kwam in deze een rek.  Dat bespaarde me die knoopsgaten voor het koordje :-)



Omdat het winterjurkjes moesten worden, werden de korte mouwen aan de hand van een patroon van een T-shirt omgetoverd tot lange mouwen.  De nogal zomerse hals werd winters gemaakt met een colletje. 


Let op het detail aan de zakken: de stof werd er omgedraaid.  Expres, want in welke richting moet je zo'n figuur eigenlijk leggen? Dochterlief koos om het te zien als boompjes.

Patroon: Candy-dress ui La Maison Victor - maat 134 en maat 110

Stof: Tante Zus

Hierbij nog enkele aan-foto's.  Ze zijn niet van de beste kwaliteit, waarvoor mijn excuses.  Soms moet het snel gaan hè...

Met het solden-vestje aan


Bij nieuwjaar viel op dat het jurkje te lang was.  Dat werd nadien, tegen Pasen, dus een beetje korter gemaakt.

En hierbij dan ook meteen eens een foto van het knuffelvestje van de oudste dochter. Dat was destijds niet meer tijdig klaargeraakt maar er werd nadien nog wel vaak gevraagd wanneer zij ook een knuffelvest kreeg.




Zij toonde de vangst van de paaseieren, ik ging voor de foto van haar kledij :-)





Reacties

  1. Hihi, een beetje achter met bloggen :D Vandaar de nieuwjaarsbrieven en paaseieren! :D Grappig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten