Welkom Nelle !

Vakantie! Tijd om nog eens iets te bloggen. Vorige week stond ik in de stoffenwinkel te denken hoeveel stof ik weeral nodig had voor de Candy-dress van La Maison Victor. Gelukkig wist ik dankzij deze blogpost hoeveel meter nipt zou zijn voor een nieuwe Candy. Daarbij bedacht ik dat ik al lang niets meer geschreven had en dat ik die blog hier eigenlijk zelf vaak gebruik om terug te vinden hoe iets gemaakt is. Tijd dus om nog eens wat te posten! 

Te beginnen met het cadeautje voor de juf van zoonlief. Hij heeft haar het afgelopen schooljaar 4 maanden moeten missen omdat ze een superschattige boelie ter wereld heeft gebracht. Een juf die hem regelmatig complimenten gaf over zijn t-shirts en truien, met daarbij de vraag "wanneer gaat uw mama eens iets voor mij maken?"  Wel ja, graag! En met een pasgeboren boelie, vraagt dat om een cadeautje :-)

Het stofje werd ooit gekocht toen mijn kleinste al een grote boelie was maar ik vond niet meteen iets fijn om te maken (en tijd hè...) Met het zien van dit kleedje via pinterest was me ook meteen duidelijk welke schattige stof daarvoor gebruikt zou worden. 


Voor het omzoomen leek het me sneller te gaan om niet weer van naald te wisselen, dus werd het een gewone zigzag-steek. Die rekt ook prima voor zwierige of kruipende beentjes. 



Ik had wat schrik voor de opening voor het hoofdje. Het is niet leuk je boelie in kleren te wringen dus maakte ik voor- en achterpand aan de schouder 1cm langer om een overlap te krijgen en pitste er 2 kamsnaps in. 
Omdat het snel moest gaan, werd de stof niet verstevigd dus als dat ooit doorscheurt, lieve juf, herstel ik het met plezier! 



Patroon:  Via Pinterest en wat doorklikken van de ene pagina naar de andere, kon ik het patroon downloaden via deze website

Stof: Ooit gekocht voor mijn kleinste toen ze nog een boelie was, maar ik heb geen idee meer waar ik het zou gekocht hebben...
Maat: 9-12 maanden 

Reacties