Van onder het stof gehaald

Vakantie is ook : projectjes die al lang onafgewerkt in de kast lagen, afwerken. 

Het moet zo'n 3 jaar geleden zijn geweest dat ik voor mezelf de bekende Burda 7828 eens wou maken. Ik veronderstelde al wel dat ik niet echt zou staan met dat model - ik heb ook al vaak de typische King Louis kleedjes gepast maar steeds teleurgesteld teruggehangen wegens ofwel te klein onderaan of te groot bovenaan, lang leve de peer... Zo'n kleedje zelf maken was dan misschien wel dé oplossing: bovenaan een smallere maat overnemen dan onderaan en beiden verbinden. 
Vlak voor de vakantie vond ik wel dat ik nog een nieuw kleedje kon gebruiken. Tot, enkele uren voor de auto zuidwaarts vertrok, het kleedje vol spanning en blijdschap werd gepast om het om te zoomen: bovenaan was het veel te breed en er was nogal wat  accentuering van mijn buik. Grr, bye bye nieuw kleedje op vakantie! Tijd was er immers niet meer om het ding bovenaan te versmallen, laat staan om die buik weg te werken! Dat kleed ging dus fijn de kast in en kwam er af en toe eens uit tijdens een opruiming van de kast  (een nazicht van wat er allemaal nog in lag).  Met het idee van "het staat me toch niet" werd het steevast onder alle stoffen terug in de kast gelegd. 
Enkele weken geleden werd een koe bij de horens gevat met het plan om van die Burda 7828 een T-shirt te maken. Want oh ja, ondertussen is er heel wat gejojood en emo-gegeten dus buikgewijs is er ten opzichte van toen niets verbeterd, in tegendeel zelfs! Maar ach, zoveel rok eraf knippen, en een dochter die naast de buik kan kijken en het supermooi vond, maakte dat het ding gewoon werd versmald en beter afgewerkt. 

Het is nog steeds weinig verhullend dus dat wordt echt een vakantiekleedje ;-) Maar deze keer lag het ruim op tijd klaar om al uitvoerig te testen. 

Patroon: Burda 7828 
Stof: Stoffenspektakel vele jaren geleden 


Reacties