Prinses Sofia

Op een donkere koude winteravond kreeg ik een vraag waarvan mijn hart het plots weer warm kreeg. Zo een vraag waarvan je als niet-familie erg vertederd, gecharmeerd, vereerd,... bent.

"Wil jij meter worden van ons kindje?"

En óf ik dat wou!

En omdat tradities zo leuk zijn om in ere te houden, wou ik graag iets voor het doopsuiker maken. Bij mijn 1e petekindje was dat niet gelukt omdat ze amper 16 dagen na zoonlief werd geboren. Dus bij dit petekindje tijd om "de traditionele" uit te hangen :-)

Omdat de naam iets te maken had met wijsheid suggereerde de mom-to-be om iets met uiltjes te doen. Uilen genoeg op Pinterest! 

En in een niet al te groot formaat zouden ze kunnen dienen als sleutelhangertje.

Begin februari begon ik eraan, eerst een roze testuil die ik zelf 1 rij te groot vond. En dan een testuil in het blauw. Met goedkeuring van de mama volgde een bandwerkje lijfjes, oogjes, pupillen, snavels en vleugeltjes. 6 weken later was de uitgerekende datum voor mijn petekindje... Stress, al die uiltjes waren nog niet af!
Gelukkig had die meid het nog veel te goed bij haar mama, ik kreeg enkele dagen respijt. Op de 5e dag overtijd waren de 30 beloofde uiltjes af. Op de 8e dag werd de wijze meid geboren: Sofia!

Welkom lieve kleine meid! Met zo'n schatten van ouders word je zelf gegarandeerd een grote schat! 




Patroon: een mix van een patroon ooit uit een Libelle gescheurd met wat foto's via Pinterest: deze en deze

En hierbij ook enkele foto's van de making' off - ik kon ze immers voordien niet publiek maken :-)
Rechts de grote uil

Bandwerkje




Whoop whoop, we zitten in de helft !

Oranje of gele snavel ... ?
Met de keuze voor een oranje of gele snavel hielpen 5 kindjes met raad, slechts 1 koos voor geel...

Reacties