Zoek het verschil !

Na de reacties van de kleine dochter op deze en deze trui, dacht ik dat ze gewoon niet graag een trui over haar hoofd trekt.  Ze heeft een brilletje en dan is zo'n trui over je hoofd trekken eigenlijk wel lastig. Zeker als je vaak te warm hebt en dus al die lagen kleren zelf weer vlotjes wilt kunnen uitdoen.
Toch wou ik nog 1 trui voor haar maken, nog eens proberen :-)  De busjessweatstof kocht ik toen in de school het schoolfeest in het thema flower-power was.  Maar de grote dochter wou er toen geen trui van.  Dan maar de kast in, die stof... Enkele maanden later probeerde ik het nog eens, en toen ik haar uitlegde dat ik van de busjes in combinatie met de blauwe sweat ook een zelfde trui voor haar kleine zus kon maken, was het plots een goed plan!
Dat bracht dan ook hoop voor de kleine dochter, misschien dat ze plots wel een trui over haar hoofd zou willen trekken als haar grote zus dezelfde had.

En ja hoor, dat zag er goed uit.  Twee meisjes stonden vol ongeduld te kijken toen ik de finishing touch deed. En een dag later hadden ze hem beiden al aan.  Allebei heel tevreden met de trui. Oef!!




De achterkant is verschillend omdat ik geen volledig rugpand meer uit de busjes kreeg.  Ook de taileband is verschillend: bij de kleine dochter is dit in sweatstof ipv boordstof omdat ook de boordstof op was.  Heerlijk hè, zo elk stukje stof goed opgebruiken!



Busjes sweat: Pauli
Blauwe sweat: Pauli
Boordstof in exact dezelfde kleur als de blauwe sweat: Pauli - waarvoor dank voor de hulp in het zoeken naar de matching kleuren!
Patroon: Leather sweater uit La Maison Victor editie 3 - herfst 2014 (maat 104 en 134)



Reacties

  1. Idd heeeerlijk als stofjes perfect op geraken! En ze zijn gelijk, maar toch een beetje anders, vind ik ook leuk! Ik begin straks aan een kamerjas voor de oudste zoon. Die vraagt er al weken naar!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten