Hubbie-thuis-trui

Dat het bloggen wat achterloopt in de tijd, heb ik al wel eens vermeld. Bij deze nog eens eentje met vertraging:

Voor hubbie zijn vaderdag maakte ik nog snel een trui. Ja ik weet het, hij is mijn vader niet dus ik moet helemaal geen cadeau hebben voor hem, maar het leek me gewoon eens leuk om die trui voor hem te maken. Hij kijkt zelden waarmee ik bezig ben achter die naaimachine  (zo werden destijds ook 6 kussens gemaakt) dus die trui was toch even goed een beetje een verrassing!



Boordstof in exact dezelfde kleur als de sweatstof, heerlijk toch!!



Het was mijn bedoeling hubbie een mooiere thuis-trui te geven, zijn versleten truien had ik mits wat overredingskracht dan toch mogen wegdoen.
Hij keek wat bedenkelijk als ik hem zijn trui gaf. Ik verschoot er niet echt van want hij wimpelt het steeds af als iemand hem vraagt of ik niet iets voor hem mag maken. Hij is er duidelijk niet echt fan van :-)
Dat bleek bij die trui dus ook, het enthousiasme was zeer matig en de trui verdween in zijn kast. Met het goede weer viel het niet op dat die trui geen daglicht zag. Maar toen we onlangs op weekend vertrokken, legde hij een andere thuis-trui klaar. Zoals in waarschijnlijk wel vele huishoudens, pakt ook bij ons de vrouw des huizes de valiezen in, en zo steek ik daar dus soms iets extra in. Deze keer was dat zijn trui.
Onderweg vertelde ik hem dat die trui mee was om de mening van de vrienden te vragen. Er volgde een blik van "ok maar ik draag hem niet hè!"
De trui is door verschillenden gepast en één vond hem leuk om dragen en stond er goed mee. Jeej, we have a winner!

Thanks W.N, dan is dat werk toch niet voor niets geweest!

Zijn vrouw trok stiekem een foto en stuurde me die toe :-) Hij is blijkbaar vooral fan van het enorm zachte wafeltjesstof - die is inderdaad wel superzacht. Een knuffeltrui voor de man dus?


Patroon: La Maison Victor editie 1 - jan/febr 2015 - Chess sweater
Stof: Pauli


Reacties