Oud wordt nieuw

En dan heb ik het niet over een jaarwisseling of iets dergelijks... Wel over recyKleren !!

Vorig schooljaar werden oude kleren verzameld in de school van de kids.  Per kg ingezamelde kleren, ontving de school een bedragje.  Dus ik ging aan het ronselen.  De school had immers nieuwe pick-nick-banken nodig!
Mijn zus bracht me enkele zakken met kleren waarbij in één een kleurrijke t-shirt uit haar jeugdigere jaren lag.  Ik herinnerde me de t-shirt nog goed! En oh jee, daar kwam weer dat tikkeltje nostalgie en dat-kan-ik-toch-niet-weggooien naar boven... Ik viste dus toch maar gauw die t-shirt uit de zak, die enkele grammetjes zouden het toch niet maken?!  De rest bekeek ik niet, uit zelfbescherming maar uiteraard ook voor de school! :-)

Dochterlief was oorspronkelijk niet overtuigd om er een t-shirt voor haar van te maken.  Maar ik deed het toch.  Tja, nu moest ik er immers toch iéts van maken hè!

De originele hals werd behouden.  Dat biesje heb ik er dus niet zelf zo mooi aangenaaid, geen credits voor mij daarvoor ;-) 
Ik plooide een goede t-shirt van dochterlief in de lengte in de helft en legde die op de t-shirt van mijn zus.  Dat zou de breedte worden.  Ik controleerde nog wel eens met een patroon, en van dat patroon gebruikte ik ook de mouwen.  Het was wat zoeken om uit een 15-jarige t-shirt een 10-jarige uit te krijgen, maar het is dus toch gelukt!


En rara, ze heeft de t-shirt al eens vrijwillig aangetrokken, en zelfs halvelings geposeerd! (lees: niet weggelopen van de camera) Ik moest ervan profiteren, dus de foto's zijn niet van al te beste kwaliteit en in het donker getrokken...



Ik ben fan van recyKleren !!

Reacties

Een reactie posten