Muts en sjaal uit een restje

De restjesbak uitmesten is echt leuk!  Het is steeds een uitdaging om uit een restje nog iets deftig uit te krijgen.  Zij vond ook bij de verkoop van o.a deze stof het erg jammer als ik teveel zou kopen, wat doe je immers toch altijd met al die restjes?  Ze hielp me dan ook enorm om zeker niet teveel van de benodigde stoffen te kopen.  Daarmee praat ze eigenlijk wel tegen haar eigen winkel, maar het maakt haar des te sympathieker!

Van die wasberen bleef er dus nog een goed stuk over, datgene waarnaast de kap was uitgeknipt.  Er was al lang een plan om een nieuwe muts en sjaal te maken voor zoonlief.  Als bij toeval kwam ik bij Pauli een coupon rode fleece tegen en laat dat nu net één van de kleuren van zijn jas zijn!!  
Dus om het ene restje stof op te gebruiken, kocht ik extra stof bij... Tja begrijpen wie begrijpen kan!  Maar ik puzzelde en overpeinsde vooraleer te beginnen knippen in de wasberen en oh jawel, mijn restje is helemaal op!








Nu moet ik wel dringend gaan stoppen met winterdingen maken!  Maar ik ben nog niet door alle winterprojectjes heen... En we gaan nog op skivakantie binnenkort.  Nog één of twee dingen dus, en dan komen de zomerspullen!

Patroon muts: Ottobre 6/2014 - nr 12 Logger wintermuts
maat 54cm voor een hoofd van 53,5cm - dit is redelijk aan de grote kant! 
Sjaal: 150cm lang - ook dit is ruim voldoende!

Reacties

Een reactie posten