Zomer in de winter

Op het einde van vorige zomer kreeg ik van een vriendin een kleedje, een strandkleedje in erg dun jersey, zoiets viscose-achtig. En daarbij de vraag of ik het kon gebruiken om er iets voor de kindjes van te maken, of een rok, of nog iets anders... Omdat ik erg slecht kan weggooien en omdat ik het een mooi stofje vond, nam ik het gretig aan. Dat de stof misschien moeilijk te verwerken was, nam ik er als uitdaging bij. 


Bij de dochter haar verjaardag mochten we mee gaan vieren. Daar hoort natuurlijk een cadeau bij. Het leek het me wel leuk een kleedje te geven dat van haar mama was geweest. 
Moeders strandjurk werd dochters strandjurk.
Ze moet wel nog even wachten op warmer weer eer ze het kan aandoen...







Patroon:  Sybille jurk uit La Maison Victor editie 3 - mei-juni 2015

Reacties

Een reactie posten