Jarig vriendinnetje

Dochterlief konkelfoest tegenwoordig in de school wat haar vriendinnetjes als cadeau zouden willen krijgen bij hun verjaardagsfeestje.  Nadat ze deze aan één scouts-vriendinnetje gaf, duurde het niet lang of dochterlief arriveerde thuis met de boodschap dat de andere scouts-vriendin dit ook wou.

Van haar cadeau van vorig jaar wisten we nog dat paars haar lievelingskleur was.  Gelukkig was er nog een restje van deze over dat groot genoeg was voor 1 zijde van het kussen.
De achterkant van het kussen werd een restje van deze badstof maar de hoogte was net onvoldoende om de overslag te kunnen maken.  Omdat badstof rekt en ter hoogte van die knopen het gewicht van het kussen de stof doet doorhangen, leek het me niet slecht er een stuk van het paarse katoen aan te naaien.  Ik ben benieuwd hoe dat kussen na enkele keren gebruik eruit zal zien!





Ook voor deze jarige kwam er een zak voor de vuile was bij.  Net toen ik deze aan het maken was, zag ik deze blogpost voorbij komen.  Haar uitleg over het waarom van de tekst "waszak" leek me wel leuk.  Dus ipv de naam te flocken, kwam er "waszak".
Helaas was ik wat te snel in het lostrekken van de plastic-folie waardoor de letters niet allemaal egaal van kleur zijn, sommige blinken een beetje... 






Reacties