Domme vraag met een verrassend antwoord

Bij de zoektocht naar restjes stof van al die kampkussens van de afgelopen weken, kwam ik een restje ribfluweel tegen.  Hiervan maakte ik een aantal jaren geleden een dikke winterslaapzak.  Een slaapzak waar ik met het inzetten van de rits volledig de mist in ging.  Vandaar dat die slaapzak nooit geblogd werd.  Of hij gebruikt is, weet ik eigenlijk niet...

Uit dat stukje ribfluweel wou ik graag een rokje uitkrijgen, en dus moest ik niet langer wachten.  Voor de kleinste dochter zou dit nu nog lukken, maar volgend jaar misschien niet meer.  De stroken voor de ruches zijn met verschillende stukken aan elkaar genaaid.  Door de vele rimpels is dit amper te zien.

Volgens het patroon moesten de ruches aan de onderzijde met een overlocksteek worden afgemaakt.  Toen ik hiervoor draad ging kopen kreeg ik een zeer onsympathiek antwoord.  Ik vroeg of gewone stikzijde ook in de overlockmachine ging - ok toegegeven, een redelijk domme vraag misschien, maar het antwoord dat ik kreeg was: "dat weet ik toch niet?!" (op een zeer geërgerde toon)
En dit was in een naaiwinkel...  Ik denk dat ik zichtbaar verschoot van het verrassende antwoord!
Toch kocht ik er 2 bobijnen van dezelfde kleur, spoelde nog 2 spoeltjes op, en ter info aan die verkoopster: dat lukt prima met de overlock.



Dit rokje is ook een deel van een patroon van een kleedje.  Zo'n kleedje staat ook nog op de to-do-list.  Mijn meisjes zijn wel fan van de ruches! En ze staan er zo schattig mee!!


Stof: ribfluweel - ooit gekocht bij Pauli - restje van stof waarmee ik ooit een slaapzak maakte (sommige dingen zijn achteraf gezien toch een beetje fout...)

Patroon:  Knippie nr 4 augustus / september 2011- nummer 8


Reacties

  1. Hahaha, dat lijkt me een typisch antwoord voor een verkoopster bij de Veritas! Ongelooflijk he de dag van vandaag.... Maar wel een tof rokje! En tuurlijk gaat dat in je OL, t zou maar erg zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad... ik heb mezelf wijs gemaakt dat de vrouw een slechte dag had, misschien wel dag van de maand ;-)

      Verwijderen
    2. In de Veritas hier in Halle zijn de daar ook goed in. Onlangs hoorde ik een dame de prijs vragen van een haaknaald. Antwoord: "Da weet ik ni, da moet ge aan de kassa vragen"!!!! Ik ben naar die dame toegestapt en heb haar tussen mijn tanden toegefluisterd dat ze in de Zeeman veel goedkopere haaknaalden hebben en dat die even goed zijn. Nah!

      Verwijderen

Een reactie posten