Snel klaar rokje

Voor twee nichtjes hun verjaardag vroeg mijn zus me een kroon te maken.  Dat kwam net op tijd want ik had net even een wat-zal-ik-nog-maken-block.  Het to-do-lijstje staat vol, de kast ligt vol stof, en toch wist ik even niet meer wat maken...  Dan zijn die tussendoortjes op vraag wel erg welkom!  Zo kwam ik een stofje tegen dat ik ooit kocht om een rokje te maken voor mijn petekindje.  Na die 2 kronen,  die de volgende dag nodig waren op het verjaardagsfeestje,  begon ik nog gauw aan een rokje.  Een rokje zonder al teveel tralala,  de stof op zich is al erg druk en redelijk stijf, het werd dus een snel-klaar-A-lijntje met rek.




Omdat er bovenaan slechts een smalle tunnel aankwam, was het rokje plots korter dan ik gewend ben met een platstuk.  Er restte dus niet veel meer voor om te zomen.  Dan maar met de overlocksteek van mijn naaimachine om het kleine zoompje omgeplooid te houden.




Gelukkige 6e verjaardag (met enkele dagen vertraging), mijn allerliefste petekindje!!
  
Stof:   mini panda's van Bambiblauw
Patroon:   A-lijn uit "Allemaal rokjes" van Mme Zsazsa


Reacties

  1. Dat allerliefste petekindje draagt het rokje erg graag. En lekker kort, zo heeft ze het graag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten