Rokje ²

Ook weer in de solden kocht ik een T-shirtje en truitje voor dochterlief.  En alweer wist ik niet meteen op wat ze dat kon aandoen, dus nog vóór ik beiden betaalde, besliste ik een bezoekje aan de stoffenwinkel te maken.

Eerst ging ik naar Pauli.  Daar vond ik niet meteen iets perfect,  dus kocht ik een stofje waarvan ik matig overtuigd was.  Thuisgekomen vond ik het absoluut niet meer passen bij de oranje T-shirt.  Maar toch werd er snel een rokje van gemaakt,  na deze met boordstof wist ik weer dat zo'n rokje snel kan gaan.  Omdat ik het oranje bij deze helemaal uit mijn hoofd had gezet, werd het een gele boord.  In de winter mag er ook al wat kleur gedragen worden!

Patroon: A-lijn met boordstof uit "Allemaal rokjes" van Mme Zsazsa
Zware fluweel en boordstof: Pauli

Dan maar opnieuw op zoek naar een stofje bij de oranje T-shirt.  Bij Lana Lotta vond ik wel iets.  Het oranje kwam nog niet perfect overeen, maar ik besefte dat de zoektocht heel erg moeilijk zou worden. Voor de kleur van de paspelband had ik even raad nodig, daar hielp Facebook dan ook weer mee; ik vroeg raad in de groep "naaien voor vriendinnen".  De meningen waren erg verdeeld, dus moest ik eigenlijk alsnog zelf kiezen - het werd dus groen!



 

Voor het beleg werd alweer dat oude gordijn bovengehaald, zoals hier.
De etiketjes, met ook weeral de maat,  naaide ik proper vast vooraleer ik de voering vlak boven de paspel vastnaaide aan de buitenstof.  Daar zat mijn etiketje dus niet zo goed op z'n plaats...  Het is gelukkig nog leesbaar!



Bij deze vertrok ik van een 128 en knipte er geen naadwaarde aan, met het idee tussen de 8 en 6 jaar uit te komen.  Maar dat is toch wat te nipt.  Voor de eerste keer heb ik achterin geen rek meer moeten steken,  het rokje past perfect!  Toevallig dus...

Patroon: Alles-in-één-rokje uit "Allemaal rokjes" van Mme Zsazsa
Katoen: Lana Lotta
Paspel: zelfgemaakt met biais van Veritas


Reacties