Prinsesje voor carnaval

Carnaval in school is ondertussen alweer voorbij.  Ik zou mezelf niet zijn mocht ik toch niet ergens één kostuumpje gemaakt hebben.  Het werd er dit jaar maar één.  Boelie had bij Kerstmis een Bumba-kostuum gekregen en is enorme fan, dus haar moest ik niet proberen in iets anders te murwen.
Zoonlief wou politie-agent zijn.  Ik had me al een plan in mijn hoofd om een oud blauw hemd van hubbie om te toveren tot politiehemd.  Enkel de kepie zag ik nog niet zo goed zitten.  Tot een collega vertelde dat zoonlief het politiepakje van haar zoontje wel mocht aandoen.  Ok probleem sneller opgelost dan gedacht!
En dochterlief wist niet goed in wat ze zich zou verkleden...  Ze is zo graag een prinsesje, maar ze had al lang geen prinsessenkleed meer dat haar paste.  Vorig jaar al, bij het maken van dit ridderpak, kocht ik stof voor haar prinsessenkleed.  Ze was het intussen zelf al lang vergeten, maar toch dwong de aankomende carnaval me ertoe eraan te beginnen!



Donderdagavond was ik dus nog naarstig aan het naaien.  Ze zei dat het niet erg was als het kleedje niet af zou zijn,  wat de druk iets minder groot maakte.  Maar eens bijna klaar lukte het me toch niet om te stoppen.  Gezien het late uur begon ik me te haasten... en haast en spoed is zelden goed;  bij het overlocken van de taillenaad zag ik niet dat een stuk van het rugpand dubbel zat...   aaaaaaaarrrrggggh wat een teleurstelling!! Ik had zo mijn best gedaan met de smock,  ik was zelfs een beetje fier op mezelf (hoewel de rek niet voldoende aangespannen was) en dan dit;



Gelukkig is het maar een verkleedkleedje, en dochterlief ziet het toch niet - zo troost ik mezelf.
Maar ik had haar nu net min of meer overtuigd dat ik toch een communiekleedje mag maken,  en met dit kleedje begon ik mezelf te overtuigen dat het me misschien wel zou lukken, en dan eindigt dat zo...

Toen ze het aandeed om naar school te gaan, was het eigenlijk nog niet helemaal af.  Ondertussen zijn er nog pailletjes op genaaid (is ze helemaal fan van!). Het deftig omzomen en nog wat versieringen hier en daar moeten nog komen.  Misschien dat er dan nog wel eens foto's volgen... 






Stof: ik weet niet meer welke stof dit is... komt van bij Pauli
Patroon: gebaseerd op Ottobre 6/2014 - nr 34 Jewelry Box Ballerina - maat 128 voor een 7-jarige,  het zit wel wat ruim



Reacties