The sound of music

Achter mijn naaimachine zitten en naaien voor jan-en-alleman is al een beetje me-time (totale ontspanning), maar het wordt pas helemaal me-time als er iets onderuit rolt dat voor mij is.  
Op het Stoffenspektakel 2 jaar geleden kocht ik een zwart vloeren stofje met bloemenprint.  Het lag dus al wel even in de kast.  Ik twijfelde of ik er wel een rok van zou maken,  was die print niet teveel gordijnachtig?
Ik overtuigde mezelf van niet, maar kon het toch niet laten er dan toch maar een gordijntoets in te steken:  het beleg werd geknipt uit een oud donkergroen katoen wat ooit als gordijn op mijn zus haar kot heeft gediend.




Omdat de rok eigenlijk voor oudejaarsavond moest dienen, kwam er een satijnen paspelbandje in.  De rok was helaas niet tijdig omgezoomd voor oudjaar, maar ik heb nu toch geen spijt van het satijnen lintje!


Patroon: A-lijn uit Allemaal Rokjes van Mme Zsazsa

Omdat er nog veel stof over was, knipte ik er nog snel een A-lijntje uit voor dochterlief.  Ze heeft immers beslist dat ze terug vaker rokjes wilt aandoen.  Daar moet ik van profiteren!!
Bij haar geen beleg en rits, met een band in boordstof is het een snel-klaar rokje.



Ook bij haar kwam de gordijntoets erin;  de onderrok is gemaakt van de voering van onze gordijnen.  



In zo'n rokje is wel een etiketje nodig zodat dochterlief weet wat de achterkant is.  Voor mezelf naaide ik er weer de maat in,  dat is immers handiger als later de rokjes nog door anderen willen gedragen worden.
Het was al wel een tijdje geleden dat ik nog rokje van Mme Zsazsa maakte voor dochterlief, maar gelukkig herinnerde ik me nog wel dat de rokjes ruim tailleren voor die smalle poep.  Het werd dus een 6 jaar voor mijn 7-jarige.




Ik heb alleszins bij het maken van deze rokjes vaak liedjes uit The Sound of Music geneuried... ;-)

Reacties