Fluo en voetbal

Ik heb een zwak voor coupons.  Ik kan er erg moeilijk gewoon voorbij lopen.  Zo vond ik ook deze voetballenstof.  Zoonlief heeft zich nooit veel in voetbal geïnteresseerd, dus in mijn hoofd werd het meteen een T-shirt voor een voetbalfan; onze buurjongen!
Zoonlief verslijt de broeken van de buurjongen nogal, dus een bedankje voor de kleren leek me wel op z'n plaats.  En wat is er beter dan zijn verjaardag om een cadeau te geven?!

Ik had schrik van het effect van de fluo-boordstof.  Maar toen liep de buurjongen onze tuin in met een blauwe trui aan met net dezelfde fluo-kleur als rits.  Dan toch maar riskeren dus!!





Om het siHgi-logo eens wat zichtbaarder te hangen, en omdat mijn kinderen steeds een etiketje in de hals nodig hebben om te weten wat de achterkant van de T-shirt is, naaide ik de maat op een lintje.  Zo weet de mama ook welke maat deze T-shirt heeft.  
Van de leesbaarheid van de cijfers ben ik wel een beetje teleurgesteld.  Hopelijk mist het ticketje zijn doel niet!




Het omzoomen met de nieuwe naaimachine ging wel prima!  Er haperde niets, de dubbele naald nam steeds mooi de onderdraad op,... en dit werd ook met de boventransportvoet genaaid, waardoor de naad ook mooier zit omdat er niets per ongeluk uitgerokken wordt.




Tricot:  Kersenpitje
Fluo boordstof: Pauli
Patroon: Ottobre Lente 1/2013 - nr 10 On the road T-shirt - maat 116 voor een 6-jarige (een beetje verlengd want de buurjongen is groter dan zoonlief, maar wel smaller waardoor de breedte van 116 wel ok zou moeten zijn)


Reacties