Een kleedje en een zak - uit de oude doos...

Ter voorbereiding van het Stoffenspektakel in het voorjaar, ruimde ik enkele stofjes op.  Er was nog een lap over van mijn rok.  Daarvan een kleedje of rokje voor dochterlief moest wel lukken,  maar dochterlief weigert zwart aan te doen.  Een vriendinnetje van haar had enkele jaren geleden een overgooier met zwart met witte ruitjes in combinatie met rood.  Dat was erg mooi en ze stond er ook mooi mee.  Dus een overgooier in combinatie met rood voor dat vriendinnetje zou het worden!

Om stof op te gebruiken, was 25cm nieuwe (rode) stof nodig.  Soms toch wel een beetje tegenstrijdig hè?!  Nieuwe stof gaan kopen om van de restjes vanaf te geraken...


Om het toch niet te saai rood bovenaan te maken, stak ik een paspel gemaakt van de zwarte stof tussen buiten- en binnenstof.  Wel een leuk effect zo!  Ik vraag me enkel af of het niet de dik / te stijf onder de oksel zat...  Ik heb geen idee of dit wel ideaal is.



Zwarte katoen: Stoffenspektakel
Rode katoen: Pauli
Patroon:  Ottobre - breedte van maat 110, lengte 122 voor een 7-jarige

En de stiekeme aan-foto van de overgooier.  De 2 meiden hadden geen zin om te poseren en gingen lopen als we het fototoestel boven haalden, dan moest het dus wel stiekem!
Misschien heeft mama A een betere foto beschikbaar?

(dochterlief in haar favoriete sponzen short)

Ook na het kleedje was er nog steeds van die stof over...  Nu wel te weinig voor een kleedje of rokje,  wat dochterlief ineens wel wou zodat ze hetzelfde zou hebben als haar vriendinnetje.  Het is soms moeilijk om goed te doen hè...
Maar samen met de rode katoen geraakte er nog net een vouwbare boodschappentas uit de 2 stofresten.  Voor het opbergzakje moesten wel 2 stukjes rode katoen aan elkaar genaaid worden.  Het ruitjeslintje dient om die naad te verbergen, en zo had dat korte ruitjeslintje ineens ook nog een bestemming gekregen.






Reacties