Indian Summer

Er was eens een verjaardagsfuif en die kreeg als thema Indian Summer.
Hoe dat thema Indian Summer er kwam, blijft een goede vraag. Een beetje brainstormen op café kan soms wonderen doen.


Maar hoe kleedt je je Indian Summer?  We maakten het ons niet gemakkelijk, alhoewel...
Wat googlen en Pinteresten tot in de late uurtjes en alweer wat brainstormen brachten enkele ideeën:

  • Lange oorbellen met veren tot over de schouders

Naar een voorbeeldje dat we zagen in de winkel kochten we bij het Elfenatelier pluimen in de kleuren die we wilden, kettingen, parels en hangers in de kleuren die het best bij ons pasten.  Eventjes kettelen, en klaar!  
(omdat ik me niet kon houden, knepen er nog 2 andere paar oorbellen vantussen mijn tang, lang leve het Elfenatelier en oorbellen in exact dezelfde kleur als je kleding!)




  • Handtassen met veren

Na het handtas-incident op de vorige verjaardagsfuif, wou ik nu een mini-ding om het hoogst noodzakelijke in op te bergen, en zoiets dat niet stoort als je danst.



Katoen: Pauli
Ritsen, lintjes en pluimen op lint: Veritas 


  • En andere niet-zelfgemaakte accessoires zoals armbanden en een hoofdbandje.  
Van een collega kreeg ik nog party-lashes:  oranje veren!  Het heeft wat moed gevraagd om ze aan te doen...



Maar bij het zien van deze stof was ik niet te houden: tricot van Lillestoff welke hier verkocht werd onder de naam "Indian Summer".  I D E A A L, toch?!
Gelukkig had Kersenpitje die stof ook in haar aanbod staan; zo kon ik gewoon een dag later mijn pakketje ophalen op de markt, handig!!


En zo maakte ik dus voor de 1e keer een tricot rokje voor mezelf, en dat in klokvorm!
Ik heb het wel moeten versmallen want het patroon kwam vreemd genoeg véél te breed uit... Het was nochtans dezelfde breedte als bij deze katoenen rok en die is zeker niet te breed.
Moet je een rok in tricot zowiezo smaller maken??


Terwijl ik naaide en kettelde, knutselde mede-organisator E een heleboel versieringen;  een totempaal versierd met oude foto's, lampionnen en kleine tipi's voor op de tafels.
We hebben ons met de voorbereidingen enorm geamuseerd!! 
Thanks E!!



Waar en wanneer is de volgende thema-fuif??



Reacties

Een reactie posten