Over inspraak

Met dat warmere weer en na de betere ervaringen met tricot,  heb ik het verwerken van mijn voorraadstapeltje tricot eens bovenaan het to-do-lijstje geplaatst.



Deze zomerse apentricot kocht ik vorig jaar op het Stoffenspektakel.  Maar zoonlief wou toen geen apen en ik drong ook niet verder aan na de minder aangename ervaring met zijn auto-T-shirt.
Nu ik hem onlangs nóg eens vroeg of hij zin had in een T-shirt met apen, zei hij dolblij "ja!!".  Ik moest dus niet twijfelen en er meteen aan beginnen!
Wanneer hij de t-shirt moest passen om de lengte af te spelden (liever op zeker spelen...) vroeg hij met puppy-oogjes of onderaan ook zo'n bruine band mocht zoals aan de mouwen. Een verandering in het plan dus, maar het is zo leuk om te maken wat ze graag hebben!



De boordstof als biais op de tricot stikken lukt mij niet.  Ik vrees dat daarvoor mijn naaimachine wat te simpel is.  Ik ben dus stiekem (bij deze is dat nu zo stiekem niet meer...) aan het sparen voor een betere machine.  Tips van goede naaimachines zijn altijd welkom!

Bij de mouwen heb ik toch nog eens geprobeerd de naad op de tricot vast te naaien zonder al te veel golving.  Aan de hals en onderaan heb ik dat niet meer geriskeerd.  Het viel wel mee aan de mouwen, maar waarom het moeilijker maken als het zo ook kan?!



Alweer een favorietje in zijn kast, en vooral alweer een super blije zoon!
Omdat aapjes graag zottekes doen,  zoonlief ook.  Maar het lukt toch beter met de zus in de buurt!




Apentricot: Stoffenspektakel
Bruine boordstof: Pauli
Patroon: Ottobre 3/2011 - nr 24 monster car  (maat 116 voor een 4,5 jarige, en hij zit zeker niet te ruim!)

Over de zus haar tuniek:  zie hier.



Reacties