Hetzelfde maar dan langer

Op de markt kon ik alweer niet weerstaan aan de coupons van Kersenpitje.  Waarom zijn coupons toch zo verleidelijk?!


Gelukkig is dochterlief haar borstomtrek even breed als die van zoonlief.  Het patroon van zijn T-shirt werd dus opnieuw gebruikt,  maar verlengd tot de volledige lengte van de beschikbare stof.  Onderaan werd een brede boordstof voorzien, zodat het geheel toch nog lang genoeg was als tuniek.
  

Omdat die streepjes-boordstof me niet zo mooi leek aan de hals en de armen - het rood van de boordstof is immers lichter dan het rood van de hartjes - werd aan de hals een biais van de T-shirt zelf voorzien.  Dat staat wel wat paraplu, misschien moest ik die wat meer aanspannen?


Aan de mouwen werd een zoom met dubbele naald gemaakt.  Deze werd genaaid vóór het sluiten van de mouwen.  Dat is wat handiger want zo'n mouw is net te smal voor de zwevende voet van mijn naaimachine.



En dan de foto's met model.  Ze hadden beiden wel het zot in...






Tricot: Lillestof - Kersenpitje
Boordstof: Bambiblauw
Patroon: On the road T-shirt - Ottobre 1/2013

Zijn T-shirt; zie hier


Reacties

  1. Leuk! Ik werk de mouwen altijd op 't einde af, anders komen ze makkelijk los. Als je de mouw binnenstebuiten draait, en dan stikt op de goeie kant van de stof, lukt het ook zonder je vrije arm! Op die manier ligt het stuk mouw dat je niet onder je persvoet hebt, boven je voetje. Snappie?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten