De waterdichte hoes

Bij het maken van deze wou ik een waterdichte onderkant zodat het ook gemakkelijk op vochtig gras kon gebruikt worden zonder dat baby's poep er nat van zou worden.
Zo sprong ik bij een gehaast bezoekje aan de Leuvense binnenstad heel snel Les enfants terribles binnen bij het zien van hun tafeldoeken.  Die leken me immers ideaal als waterdichte onderkant.  Maar dat is nu echt een winkel waar je op een kwartiertje niet terug buitenbent.  Daar had ik geen rekening mee gehouden bij het nemen van een parkeerticketje;  ik was 2 minuten te laat aan de auto en ik had een "lief" briefje onder de ruitenwisser steker...
Dat werd ineens een dure tafeldoek dus!

Thuisgekomen moest die tafeldoek dus snel geknipt worden om meteen verbruikt te worden.  Zo gezegd, zo gedaan,  wat het knippen betreft dan toch.  Daarbij is het gebleven.  Plots leek het speeldeken me zonder waterdichte onderkant ook wel ok.  De tafeldoek verdween dus in de kast...

Maar dan zag ik bij G&S thuis dezelfde doek op tafel liggen.  Ideaal dus om eens een cadeau voor hen te maken met die mooie kersjes!!  
Bedankt voor het lekkere eten en de gezellige avond, G&S !!



Tafelzeil:  Les enfants terribles
Binnenkant: blauw katoen met witte stipjes - overschot van deze (Pauli)
Blauwe biais: Veritas
Patroon: Leven met Liv


Ik zoek nog een doel voor het resterende tafelzeil.  Alle tips zijn welkom!



Reacties