De nieuwjaarsoutfit

Nog voor de solden shopte ik een leuke T-shirt en vestje voor dochterlief.  Ze draagt graag vestjes,  dus dat koopje kon ik niet laten liggen.  Maar ik vond er geen leuk rokje of leuke broek bij.  Dan maar zelf maken;  een plooirokje van Mme Zsazsa met flapjes van nep-zakjes.  Een tikkeltje schooluniform :-)

Maar dat zelf maken werd wegens andere prioriteiten een beetje uitgesteld en uitgesteld.  Maar dochterlief wou haar vestje (wat al meteen tot feestkledij werd omgedoopt) aandoen om haar nieuwjaarsbrief voor te lezen.  Het was dit jaar dan ook de 1e keer dat ze hem echt zelf zou lezen!
Op nieuwjaarsdag belde een klein katertje naar de lieve babysit dat we de kindjes iets later zouden komen ophalen, zodat het rokje nog tijdig zou klaargeraken.  
Tijdig was nogal relatief die dag.  Het rokje was draagbaar,  enkel de knoopsgaten en knoopjes waren niet gelukt.  Maar het doel is geslaagd, ze heeft haar brief voorgelezen in haar nieuwe feestoutfit!

Vandaag pas kon ze haar feestoutfit nog eens aandoen voor een nieuwjaarsreceptie.  En eindelijk kon ik dus foto's nemen waarop het rokje helemaal af is.  Maar dochterlief had weinig zin om te poseren...



De geel-groene binnenkant van dit broodmandje paste toevallig erg goed bij het T-shirtje.  Een ganse rok daarvan, vond ik wat te fel voor de winter.  Maar een kleine toets aan de binnenzijde van de nepzakjes leek me wel leuk.


Het platstuk werd deze keer wel recht gehouden, maar de plooi werd wel over enkele cm tot onder het flapje van het nepzakje dichtgestikt.



Donkerblauw katoen: Pauli
Blauw paspelband: zelfgemaakt van biais - Veritas
Blauwe knopen: Veritas
Patroon: Allemaal rokjes van Mme Zsazsa

Het blauwe katoen lag al een tijdje in mijn kast, ik had het ooit gekocht voor een shortje.  Ik probeer dus terug plaats te maken in mijn kast,  kwestie van het komende Stoffenspektakel niet te moeten missen!



Reacties