Ballerina

Dochterlief doet ballet en ze doet dat heel graag.
Toen mijn naaimachine een tijdje geleden niet zo goed meer wou meewerken, won de gezelligheid van de tikkende breinaalden het van de frustratie van mijn naaimachine.
Er is niets zo gezellig als in de winter voor de brandende houtkachel te zitten met het geluid van tikkende breinaalden en een lekker warm wollen breisel op je schoot!

Ik had al lang geleden naalden gekocht die met een draad aan elkaar vasthangen om zo in het rond te breien, maar ik had ze nog niet getest.  Ideaal om beenverwarmers zonder naad voor mijn ballerina te breien dus.
Ik heb nog wel 4 naalden met aan beide einden een puntje, om in het rond te breien.  Maar met die naalden met een draad,  plan ik die 4 naalden toch niet snel te gebruiken!!  Ze lijken me veel minder handig en ik zou er toch maar steken mee verliezen.  Ik raad echt de naalden met draad aan!!

Als extraatje aan de beenverwarmers kwam er een gehaakt bloempje op.





De grote chocopot vasthouden
Grote pliƩ, maar ze leunt stiekem tegen de muur...

Eigenlijk wou ik ook de kabelnaald ineens eens uittesten, maar dat heb ik wijselijk genoeg voor een volgend breiprojectje gehouden.  
Bij Kerstmis kreeg ik de Breibijbel van Lesley Stanfield & Melody Griffiths cadeau waar al dat kabelbreien goed in uitgelegd staat.  Nu nog iets zoeken om te breien!



Reacties