In blijde verwachting

De titel doet misschien sommige mensen hopen, maar eerder meerderen wanhopen. Dus snel een misverstand voorkomen: niet ik !!!
Een vriendin verwacht één dezer haar 1e boelie en we zijn zooooooooooo benieuwd !!

Toen het geboortekaartje enkele weken geleden gekozen was, vroeg ze me of ik iets wilde maken,  gerelateerd aan dat kaartje.  Wat, dat kan ik nu nog niet verklappen natuurlijk.

Leuk leuk zo'n opdrachtje!  Eerst kwam er een testversie,  om even te bekijken of ik mom-to-be wel goed begrepen had.  Toen werd naarstig gezocht naar de juiste stof.  Vele webshops werden afgeschuimd,  en uiteindelijk werd ook gevonden wat ik dacht dat de juiste kleur zou zijn.  Maar ik durfde niet te bestellen,  wie weet dat het in het echt er toch nog wat anders van kleur zou uitzien dan op de foto getoond.  Dan toch maar eens zelf bij Pauli gaan kijken.  Altijd gevaarlijk,  ik kom daar tegenwoordig niet meer met lege handen buiten...  Nu dus ook niet!  Maar dat kwam wel omdat ik achteraan in de winkel in een rek hogerop dé perfecte stof en vooral perfecte kleur gevonden had!  Blijdschap alom en de boelie was zelfs nog niet geboren!

Maar dan een dompertje van jewelste;  mijn naaimachine had geen zin om nog langer mee te werken.  Paniek, stress,  mijn opdrachtje moest wel af vóór de boelie zijn/haar schattig gezichtje zou laten zien !!
Al snel werd in mijn hoofd een database gemaakt van wie ik haar naaimachine zou kunnen lenen.  En noem het een geluk bij een ongeluk,  mijn schoonmoeder kon dat van haar wel even missen.  Stiekem heb ik het nu wel al een beetje langer dan "even" en stiekem ben ik er nu ook andere dingen mee aan het naaien...  Maar je krijgt het snel terug, lieve schoonmama!!

Een foto van het naaisel ga ik uiteraard nog niet laten zien,  dat moet een verrassing blijven tot de boelie er is.  Dan zijn jullie maar mee benieuwd met mij!!


Reacties

  1. toeval wil ik verkoop mijn machine.
    Amélie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, ik hou het in't achterhoofd! Maar ik vermoed dat de mijne gewoon een onderhoudje nodig heeft.

      Verwijderen

Een reactie posten