Ex-peuter

Vandaag was het de beurt aan de oudste dochter om te verjaren.  Ze zit al enkele maanden in het 1e leerjaar,  maar gebruikte vaak nog het excuus dat ze nog maar 5 was en daarom iets niet goed kon.  Hopelijk is dat nu gedaan,  want nu is ze net als de andere helft van de klas ook 6 !!


Zes jaar,  ze lijkt ineens wel erg groot!  Ze is geen peuter meer!
En ze zegt zo'n leuke dingen;  "mama, nu zorg jij al 6 jaar voor mij!"  waarna ik een knuffel kreeg *smelt*.

Onze dankbare dochter vond haar kroon fantastisch!  De kritische-voor-mezelf ik was het daar weeral niet helemaal mee eens.  Maar haar gelukzalige lach deze morgen,  kon die gedachte dan toch verdrijven.


Na het nachtelijke afwerkuur van die kroon,  was de dag met 9 joelende kinderen op haar feestje vermoeiend... (én nog steeds ook 1 baby in huis die genoot van de aandacht van de vele meisjes die vanavond allemaal een zusje vragen aan hun mama want "zo'n levende poppemie die ronddabbert in huis is toch zo super-mega-schattig!")   In alle drukte ben ik vergeten foto's te trekken van de knutselwerkjes.  Jammer, want we maakten o.a een stoomboot uit een papieren bootje (zoiets als deze dus).  Er werden ook kerstkaartjes gemaakt met veel plak-diamantjes.  
Dochterlief was tevreden,  dus ik ook!

Blauwe uilenstof - Pauli - restje van deze en deze
Rode bolletjesstof - Stoffenspektakel - restje van deze
Naar het idee van deze - aangepast naar deze

Reacties