Verslaafd?

Voor de voering van dit rokje moest ik nog eens naar Pauli.  Ik had me voorgenomen enkel en alleen de voering te kopen.  Maar rondkijken kan meestal geen kwaad, toch?  Hmm dat zou je denken,  maar zoals een kind in een snoepwinkel of speelgoedwinkel alles wilt hebben,  wel ja, zo voel ik mij in een stoffenwinkel...
Dus toch maar proberen gauw op zoek te gaan naar de voeringsstoffen.  Ondertussen gauw even kijken tussen de coupons,  je weet nooit dat daar de juiste voeringsstof ligt.  Haha wat een idee!!  Of eerder; wat een excuus!
Tussen die coupons lagen al meteen 3 stukken die smeekten om meegenomen te worden.  En dan komt de verkoper nog eens zeggen dat de coupons aan de helft van de prijs zijn van wat er op het etiketje staat.
Het woord "twijfel" bestond ineens niet meer,  doen!

Toevallig gingen 2 van die stofjes nog wel redelijk goed samen,  en in de verzameling biais vonden we hier ook een goede kleur,  dus dan maar eindelijk eens aan de stoere peuterjurk van Leven met Liv beginnen?  Het patroon kocht ik destijds bij Van Katoen maar dat bestaat al een tijdje niet meer.  Het patroon lag hier dan toch al geruime tijd te wachten om eens overgetekend te worden.  Nu dus.

De voering van het voorpand liet ik achterwege.  Waarom?  Zomaar... Het leek me niet echt nodig.
Ik tekende maat 80 over en knipte alles zonder naadwaarden.  Boelie is nogal een smalleke en het leek me anders nogal een breed kleedje worden.



De achterkant werkte ik af met drukknopen.  Boelie haar beweeglijkheid tijdens het aankleden en onze onhandigheid met gewone knopen op babykleren gaan niet altijd goed samen.  Mini-drukknoopjes dus.



Het is misschien nog een tikkeltje te lang,  maar daar groeit ze ook wel in.  



O-ow, ze heeft ontdekt hoe een trommel werkt...

Blauw: ribfluweel - Pauli
Roze met oranje stippen: katoen - Pauli (ook voor de kroon gebruikt)
Oranje biais & drukknopen: Veritas
Patroon: Stoere peuterjurk van Leven met Liv


Reacties