Lang geleden

Het is precies even geleden dat ik nog eens een rokje maakte.  Dochterlief heeft er nochtans niet echt nieuwe nodig, ze groeit namelijk niet zo snel uit de vorige uit.  Die vorige rokjes worden gewoon wat korter.  Omdat ik ze toch steeds een beetje te breed maak (ik leer op dat vlak echt niet bij),  beginnen ze nu steeds beter rond haar poep te zitten.

En toch had ik nog eens zin in een rokje!
Samen met de bestelling van deze stof,  zocht ik een stofje dat mooi zou passen bij haar bordeaux pulletje.  Deze Momoyo Azur van Petit Pan leek me ideaal.  Het zoeken bij Bambiblauw is nu trouwens veel handiger geworden sinds de nieuwe website; je kan zoeken op kleur, ideaal voor mij!

Het werd een rokje volgens het model all-in-one van het boek "Allemaal rokjes" van Mme Zsazsa.  Juist omdat het even geleden was, vergat ik dat ik in de breedte beter geen naadwaarde bijknip.  Er kwam dus alweer een rek achteraan in de rug en zo zal het rokje dus ook weer meerdere jaren meegaan,  tot het te kort is.



Dochterlief vond het fluobolletje wel leuk.  De fluopaspel vond ze dan ook helemaal de max!  De paspel werd gemaakt volgens deze uitleg.  De biais is van Sew-be-doo uit de Veritas.


Buitenstof: Bambiblauw
Stof onderrok: Pauli
Biais en rits: Veritas


Reacties

  1. Een heel mooi rokje!! (en een leuk blogje :-)
    Ik volg je vanuit Bloglovin'
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten