Samen-maak-avond

Samen handwerken en zo van elkaar leren en ideeën opdoen... Één van mijn dromen. En ja, ik heb er een aantal... 
Maar van dat samen handwerken hebben we intussen al 2x werk gemaakt, en ik vond het heel leuk! Er werd veel gebabbeld, gelachen en toch ook genaaid!

De eerste avond maakten we een speldenkussen of een gewichtskussentje met rijst, uit het boek van Mme Zsazsa. E was daar snel mee klaar dus maakte ze een knikkerzakje voor haar zonen. Maar toen liep het mis door het gezellige getetter... De tunnel om het koordje door te rijgen, werd verkeerd aan het zakje gespeld en dus ook genaaid... No worries, even onder de overlock en mooi vastnaaien op de buitenkant, en't viel nog wel mee. Wat vooral weeral van tel was: al doende leert men!

Zus E maakte tijdens de 2e avond een turnzak voor haar oudste dochter. Daar werd de tunnel juist op genaaid. Als extraatje hielp ik even met een paspel die ik nog overhad van de boekentas van dochterlief. Nichtje M was blij met haar turnzak!


Stof kocht ze bij Habiba
Nestelogen: Veritas
Paspel gemaakt uit biais van bij Veritas

Hoe je die paspel er in moet naaien, vind je hier.
Hoe je paspel maakt uit biais,  heeft deze dame dan weer goed uitgelegd.

Zus V maakte ondertussen een rok voor zichzelf, zowat de 14e van het afgelopen jaar. Ze maakte hem in hetzelfde stofje als deze en hij is supermooi! Kan ook bijna niet anders met die mooie stof...

Omdat zus E mijn naaimachine gebruikte,  knipte ik ondertussen mijn flockpatronen uit.
Het waren al gezellige avonden,  er volgen er zeker nog!



Reacties