De kledingstrijd met een 5-jarige

Dochterlief haar joggingbroek is stilaan te kort aan het worden.  Maar ze doet die broek veel te graag aan.  Het is zo'n baggy-model, dus ik ging op zoek naar iets gelijkaardigs.  En wie zoekt, die vindt:  de Chillax-broek uit Ottobre 1/2013.
Om het patroon eerst eens te proberen, werd een oude joggingbroek van op de zolder van mijn ouders gevist.  Dat ik niets (of weinig) kan weggooien, heb ik absoluut niet van vreemden geërfd.  Maar het komt toch alweer goed van pas!

Want nu wilt dat toch wel lukken zeker; dochterlief vindt de broek niet mooi en ze wilt ze dus niet passen!  Wat een geluk dat het nog maar een probeersel was!   


Een probeersel waarbij ik kon oefenen met de tricotband zo smal op te naaien, want erg goed ging dat niet...  Gelukkig zie je het geklungel niet in dat zwart!


Ik hoop stiekem dat ik dochterlief binnen enkele maanden wel overtuigd krijg om de broek nog eens te passen.  Lang leve de kledingstrijd met een vijfjarige!
Ondertussen ligt deze broek maar wat te liggen in de kleerkast...

Maar door dit probeersel, wist ik wel dat ik voor een rechter en gewoner patroon moest gaan voor haar dalmatiër.  Dat model deed ze wel graag aan.

Joggingstof: oude joggingbroeken
Boordstof: Bambiblauw
Patroon: Chillax - Ottobre 1/2013


Reacties