Ik wàs helemaal klaar om te skiën...

Ik had al langer het idee om eens een warme comfortabele trui te maken om mee te gaan skiën. Zo'eentje die lekker warm aan de hals zit waarbij een dikke sjaal niet echt nog noodzakelijk is. 
Zo tekende ik geruime tijd de Georgia trui van La Maison Victor al eens over. Maar zoals dat gaat met lijstjes en nog veel plannen, schoof het naaiprojectje voor mezelf telkens op. Ik twijfelde ook wel wat over het patroon.  De Aster-trui, die blijkbaar bij veel mensen zo enorm in de smaak valt, is immers niet helemaal mijn ding. Het is soms moeilijk iets te vinden dat op je eigen figuur wèl zal staan. 
Maar dan kwam ik bij Pauli deze dikke sweater tegen. I-d-e-aal voor mijn langverwachte skitrui! Met mijn kleurkaart zocht ik een kleur die me volgens de kleuranalyse goed zou moeten staan. Het is geen kleur die ik veel in mijn kast heb liggen dus het was wat spannend, maar die kleurkaart heeft maar weer eens gelijk gekregen: ik krijg veel complimenten, whoop whoop! 
Wie dus nog twijfelt eens een kleuranalyse te laten doen, gewoon doen! Het is zoveel leuker om de juiste kleuren te dragen.

In februari ging ik al eens een weekendje skiën. De skitrui was toen nog niet klaar, maar ik maakte wel gauw een ski-T-shirt met de Cameo. Er bestaan zoveel leuke tekstjes over skiën. Deze kan voor ieders hobby of sport gemaakt worden. 



Na dat skiweekend nam ik me voor de skitrui toch zeker af te werken vóór onze skivakantie in april. En hij lag dus op tijd klaar. Hij werd zelfs al goed in-gedragen, zo heerlijk zit ie! Dit is duidelijk meer mijn patroon dan de Aster-trui. Ik heb er weer vertrouwen in gekregen :-)


Hoewel de rits op de schouder deze trui wel net dat tikkeltje specialer maakt, maak ik hem volgende keer toch eens met de rits in het midden aan de hals. Na het fietsen had ik met deze al wel eens gemerkt dat ik nood had om mijn hals te laten afkoelen, en ik weet dat ik dat bij het skiën ook soms heb.



In het patroon was het voorzien om de heupboord en mouwboord in dezelfde stof als de trui te maken. Ik volgde dus braafjes het patroon, maar die sweater geeft niet voldoende mee... Een mouw opstropen vraagt wat werk... Dus bij de volgende is dit beter in boordstof, ofwel de boorden minstens even breed als de mouwen en als de trui knippen.
Al doende leert men!!



En toen kwam Corona... En de sluiting van de skigebieden... En ik was nochtans helemaal klaar om te kunnen gaan skiën! Hier is gebaald, dat kan je je wel inbeelden. Wie mijn facebook-pagina volgt, heeft wel gezien dat de ski-T-shirt toch gedragen werd, skivakantie of niet...

Patroon: Georgia trui uit La Maison Victor editie 1, januari/februari 2018
Stof: dikke sweater van bij Pauli



Reacties