Corona

Corona is alom vertegenwoordigd dezer dagen, iedereen spreekt erover, de kranten staan er vol van en het journaal op tv lijkt soms al te kort om alles erover gezegd te krijgen. 
Dus ja (sorry), ik doe ook even mee... Maar niet over Corona zelf, ik heb geen medische achtergrond dus over de ziekte zelf ga ik geen uitspraken doen. Ik sta dus ook niet aan de frontlinie. Maar ik kan gelukkig dankzij mijn hobby wel helpen, whoohoo!

Ik neem aan dat zowat elke hobbynaaister intussen voor één of andere instantie mondmaskers aan het naaien is. Ik begon eraan zonder doel, maar dat doel bood zich amper 1 dag later al aan. 

Ik naaide intussen een aantal mondmaskers voor vroedvrouw Goedele. Ook zij kan de social distancing niet bewaren, dat zou haar job wat onmogelijk maken. Maar al die mama's in blijde verwachting, of nieuwe mama's en hun pasgeboren baby's mogen die goede zorgen toch niet moeten missen.
Zo ontving ze, tijdens een jogske dat ik deed met de dochter ("blijven bewegen" was ook een boodschap van ons Maggy), een zakje met mondmaskers gemaakt van resten van katoen van rokjes, jurkjes maar ook van lakens. Nooit gedacht dat oude lakens nog zo gegeerd zouden worden!
De maskers die teveel zijn, bezorgt ze aan de ziekenhuisapothekers. 

En nu staat er een pakketje stof van de MAAKbar in Leuven te wachten! Zo'n leuk initiatief van de stad Leuven om het maken van mondmaskers wat te centraliseren. En de MAAKbar bezorgt stof en komt de gemaakte maskers weer halen. Ik moet enkel knippen en naaien.
Dus haal die naaimachines van onder het... stof! En meld je bij de MAAKbar Leuven.
Het is leuk toch met iets te kunnen helpen in de strijd tegen Corona...

Bij deze ook een DIKKE DANKUWEL aan elke zorgende! 
En dat is eigenlijk écht voor i-e-dereen bedoeld, iedereen die in iets solidair is en voor een ander zorgt. MERCI!

Reacties