Nog wat zomerstuff






De 2e lading zomerkleren die nog voor het verlof af moesten geraken, waren een kleedje en een topje voor dochterlief. Omdat het zo goed vlotte, volgde er ook nog gauw een T-shirt zonder mouwen.


Eerst het kleedje, volledig volgens het patroon gemaakt waarvan ik 2 jaar geleden een T-shirt maakte. De stof was een coupon van Pauli en het was nipt voldoende voor het kleedje, oef!
Met het lintje op haar middel was ze niet erg tevreden. "In het volgende kleedje moet je dat er niet meer in maken, mama"  Jaja, ze weet wat ze wilt!



Patroon: Ottobre 3/2013, nr 31 Ola de Calor - maat 140 voor mijn smalle, bijna 10-jarige
Fruit: jersey, coupon van Pauli
Boordstof: Pauli

Het volgende moest eigenlijk hetzelfde kleedje worden, maar toen ik de stof uit de kast haalde, bleek dat véél te weinig te zijn... Tja, die stof werd ooit gekocht om iets te maken voor de mini-dochter toen die nog een boelie was...
Dan maar een topje!!





Voor dit topje werden enkele maten kleiner genomen dan het kleedje, en toch is dit nog te breed.  En vinden jullie ook niet dat het topje van 2 jaar geleden mooier stond door de boordstof onderaan?
Deze top gaat alleszins volgend jaar nog eens gedragen kunnen worden!



Vogeltjes: jersey - ik denk ooit gekocht bij Bambiblauw, maar ik ben absoluut niet zeker... :-/
Boordstof: Pauli

En toen was ik klaar met zomerstuff maken voor op vakantie.  Maar er restte nog wat tijd vooraleer we vertrokken... Dan toch nog gauw aan iets nieuw beginnen hè!

De panda's koos ze nadat haar broer deze jungle-T-shirt kreeg.  Ze wou ook zo één met échte dieren op.  Maar eens gekocht, wisten we geen van beiden wat ervan te maken...  
Met het opruimen van haar kleerkast werd een racer-back-shirt van Wild met heel veel spijt in het hart naar de kast van de kleine zus verbannen. Mja, veel langer moest dus niet getwijfeld worden met die panda's:  een nieuwe racer-back moest dat worden!
Ik tekende het topje uit de Ottobre over en versmalde het stukje tussen de schouders aan weerszijden met 2cm.  Note to myself: dat mag volgende keer zelfs wat meer zijn!


 



Patroon: Ottobre 4/2015, nr 26 Feathers - maat 140 (niet versmald)
Panda's: jersey, ooit gekocht bij Kersenpitje
Witte boordstof: Huis deco Dekeyser





Reacties