Start van de lente

Enkele weken geleden viel mijn meterke, mijn lieve tante.  Ze verloor haar evenwicht door een klein putje in het voetpad en viel daarbij recht op haar heup.  Dat vond haar dijbeen niet zo leuk en besliste af te krakken.  Omdat ze alleen woont en vooral omdat je zoiets als een heup geen 6 weken kan ingegipst houden, was ze meteen veroordeeld tot 6 weken kliniek.  Nu ja, "veroordeeld" klinkt negatiever dan het is, want ze amuseert zich er wel met de anderen op de afdeling revalidatie.  Er wordt veel gelachen (want lachen is gezond en gezellig), lekker gegeten (en met z'n allen samen) en ze krijgt regelmatig bezoek.  Een boek lezen lukt er amper!

Ik probeer ook vaak een bezoekje te brengen, maar ik nam nog nooit een cadeau mee. Haar kamer staat bomvol bloemen, het ruikt er bijna naar een bloemenwinkel.  Bloemen wou ik haar dus niet geven.  Zo ging ik op Pinterest op zoek met de termen "haken" en "Pasen" en daar kom je dan wel een heleboel ideeën tegen.  Zo ook dit paaskuiken.  Ik vond hem zo snoezig!!  En hij leek relatief snel gemaakt, met Pasen in aantocht mocht ik niet talmen.

Het paaskuiken staat intussen te pronken tussen de vele bloemen.  En het volgende paaskuiken is al onderweg,  de kinders vonden het immers ook geweldig schattig! Plots werd er nog eens gespeeld met de olifant en met de leeuw.





Reacties