Iets met frustraties en een wedstrijd

Een tijdje terug kocht ik in een opwelling een aantal "blanco" T-shirts, dit terwijl ik eigenlijk iets anders zocht in die winkel en het niet vond.  Frustratie is soms iets raar, vooral gek wat het met je doet!

Zo kwam ik dus aan een groene T-shirt voor dochterlief, terwijl ik niet wist op wat het zou passen uit haar kleerkast... Dan maar rommelen tussen de stofjes in de voorraadkast.  En hip hoi,  ook weer in een opwelling kocht ik vorig jaar een stofje waarbij die T-shirt perfect past!  Een A-lijn-rokje met rekkende band en een figuurtje flocken op de T-shirt en klaar was kees!


Maar ik vond dat stofje toch wel wat tè mooi om het restje in de restjesbak te laten verkommeren.  Zo ging ik dus weer naar de stoffenwinkel voor een bijpassend stofje - oh wat een ironie, stof gaan kopen om minder restjes te hebben!  Maar het heeft gewerkt;  uit het restje werd wat geknipt en er werd net voldoende rode katoen bij gekocht zodat een combinatie van dat alles een A-lijn-kleedje werd voor boelie!
Ik gebruikte om snel te zijn een rits uit mijn verzameling,  één van slechts 10cm.  Dat is dus véél te kort en dus wel wat wringen om het kleedje aan en uit te krijgen.  Gelukkig rekt het katoen wat mee en kan boelie al goed meewerken met "armpjes omhoog!"


De 2 meiden zijn blij met hun quasi dezelfde kleren.  Hoewel boelie niet blij was dat ze zelf geen foto's mocht nemen.  Ze begrijpt het soms niet erg goed dat ik haar vóór de lens nodig heb...



De combinatiefoto werd ingestuurd voor de wedstrijd bij Bambiblauw.  
En nu met z'n allen duimen dat we hiermee in de prijzen vallen!!



Patroon rokje: A-lijn van "Allemaal rokjes" van Mme Zsazsa
Patroon kleedje:  De Droomfabriek
Katoen rokje & restje: Nothing Hill by Joel Dewberry - Bambiblauw
Rode katoen: Pauli
T-shirt: Hema


Reacties