Oogappel Lise

Op de warme donderdagnamiddag van vorige week zette ik me op het terras in de zon met mijn haakpen en katoen om een snel klein kraamcadeautje te maken.
Lise is een klein schattig meisje met een geboortekaartje met een appeltje.  Dat van dat appeltje had ik kunnen raden, maar ik wist niet dat ze een meisje zou zijn,  dus wachtte ik haar geboorte af om iets te maken.

Het idee voor zo'n tutkoord zag ik bij een andere baby (die had eentje met het hoofdje van een aapje, ook leuk!),  het patroon van het appeltje vond ik dankzij internet hier.  Maar dat was me toch wel een erg klein appeltje,  dus ik haakte er 2 extra toeren in stokjes en vasten bij aan.  Dat maakte wel dat het afwerken iets langer duurde dan gepland, want er werd gehaakt, kritisch bekeken, terug afgetrokken en opnieuw gehaakt.
De draadjes werden in het ziekenhuis met zicht op baby Lise nog snel weggestoken.  De foto is dus slechts van gsm-kwaliteit maar wel in het babybedje genomen!

Welkom Lise !!






Reacties