Hou het droog!

Met de fiets door de regen, dat is het toch niet hoor.  Gelukkig heeft K-way een aantal handige tools!  Nu nog dat natte fietszadel aanpakken.
Gelukkig had ik nog een restje stof van dochterlief haar superwaterdicht rugzakje.  Als die toile-cirée de regen uit haar rugzak kan houden, moet die dat toch ook kunnen voor mijn zadel?!

Voor een patroon stond ik in de garage bij m'n fiets het zadel over te tekenen en te kijken hoe lang het boordje stof zou moeten zijn dat die bovenkant onder het zadel vasthoudt.  











Maar eigenlijk moet je het warm water niet proberen uit te vinden als het al lang bestaat.  Kijk maar eens hier.

Nu had ik toch wel de pech dat die toile-cirée echt wel bijna op was.  Met wat puzzelen en knippen en plakken kon ik toch nog een boord bijeen scharrelen,  maar één die slechts 6 cm breed was,  inclusief alle naadwaarden.  Beetje klein dus,  zo blijkt achteraf.

Het past toch, oef!!
Ik heb het ding nog niet getest,  mijn vermoeidheid won het deze morgen gemakkelijk van de zin om te fietsen.  
Het lusje achteraan is maar voor de lol,  voor de kleine prutsende vingertjes die achterop zitten kan het nog leuk zijn.  Wat moest ik anders doen met zo'n mini-stukje overschot van de stof.  En weggooien kan ik echt niet goed, meer daarover volgt nog!


Reacties