De start van het rokjesseizoen

... of toch van het maken ervan.  Want voor dochterlief is't altijd rokjesseizoen!  Als ze voor de turnlessen een broek moet aandoen omdat de juf vindt dat die rokjes in de weg zitten,  moeten we 's morgens vaak nogal wat uitleggen vooraleer ze overtuigd is dan toch maar geen rokje aan te doen.  Maar onderschat een 5-jarige dochter die weet wat ze wilt, niet;  "mama, ik doe wel een rokje met een legging aan en voor de turnles doe ik dat rokje eventjes uit"  en daar sta je dan te zwaaien met de mooie broek... recht de kast terug in!

Onlangs ontdekte m'n hubbie dat de kast van de stofjes (ter verduidelijking; de bureaukast) toch echt wel vol begon te liggen.  Hij kreeg zowaar de slappe lach van miserie...  Ok zolang hij er nog mee kan lachen,  is er nog geen ramp gebeurd.  Maar ik moet toch voorzien dat dat lachen hem niet vergaat en dat hij er geen vuilniszak bijneemt.  Dus heb ik mezelf een koopstop opgedragen (alhoewel...?!) en mezelf voorgenomen de stapel eens op te gebruiken.

Van een stofje van Bambiblauw dat ik vorig jaar al eens kocht,  kwam nu eindelijk een plooirokje (uit het boek "Allemaal rokjes" van Mme Zsa Zsa).  Ook deze keer bleef ik volharden in de boosheid en kwam er een rits in.  Maar ook deze keer kan ons juffrouw het rokje gewoon over haar poep trekken.  Ik denk nu wel dat het bij haar eerder uit gemakzucht is;  liever wat wringen dan een rits openen en sluiten.


Amai ze had het snel aan toen het klaar was.  Ik kon niet eens goed checken of het niet te lang was.  Misschien moet er toch nog een centimetertje af?

Stof: Bambiblauw
Rits: verzameling van schoonmama
Paspel: Veritas
Patroon: Allemaal rokjes van Mme Zsa Zsa

TIP TIP TIP
Zo'n paspelband innaaien is niet zo moeilijk hoor en 't heeft wel een heel mooi effect.
Hoe je dat doet zegt u?  Mina Dotter legde het met naald en draad uit op haar blog.

Vind je de juiste kleur paspelband niet maar wel biais?  Geen probleem,  dan maak je van die biais zelf je paspelband!  Hoe?  Dat heeft Elisanna dan weer mooi uitgelegd op haar blog.


Reacties