Dalmatiër

Dochterlief turnt,  kleuterturnen.  En ook daar hoort een turnshow bij.  Ik was ongeloofelijk fier dat ze wou meedoen.  En dan bleek het thema van haar optreden "De 101 dalmatiërs" te zijn.
Een ware uitdaging vond ik dat!  Want ik had graag voor carnaval een wolvenkostuum gemaakt volgens deze,  maar wegens een tikkeltje tijdsgebrek was het er niet van gekomen.
Dus een dalmatiërskostuum kon ik niet aan me laten voorbijgaan!
Terwijl het eigenlijk redelijk simpel kon met een witte T-shirt en wat verf,  kocht ik me bij Pauli toch de echte dalmatiërsstof,  in een neppelske uiteraard.

Omdat dochterlief toch haar nieuwe turnpakje wou aandoen,  ontstond enkel een kap en een broek.  Wat een geluk was voor de vriendjes want zo was er nog stof genoeg om nóg 2 kappen te maken. 

De dochter die niet wil poseren...



als ze niet poseren wil, dan maar zonder haar erin!

Dalmatiërsstof:  Pauli
Blauwe stof: oud T-shirtje (heeft hier ook al eens dienst gedaan)
Patroon kap: van een kaptrui uit Ottobre 1/2013
Patroon broek: Ottobre 1/2013

Reacties