Autofreak

Het zooneke is een autofreak.  Dat is zo en ik vind het best wel grappig.  Ook toen hij op een marktje het autostofje bij Bambiblauw zag liggen.  Ik mocht dat kraampje niet voorbij zonder dat stofje te kopen.  Ok, ik kan niet zeggen dat ik hard heb tegengeprutteld.  Maar ik wist toch niet meteen wat ervan te maken...
Tot ik even later een patroon van een broekje met knielappen in de Knippie zag.  Eerst toch maar eens uittesten met een ander stofje,  het zou toch zonde zijn om die autostof te verspillen!

Dus ik ging aan de slag met een oude wollen broek van een tante.  De knielappen kwamen uit een oude jeans van mij.


Het resultaat;  een beetje te breed naar mijn goesting, en...


een wollen stofke... dat jeukt!!


Aangenaam was die broek dus niet,  maar als test kon ze er wel mee door.

Dus op naar dé autobroek.  Het patroon werd een beetje aangepast en over de stof werd deze keer wat beter nagedacht.  Dezelfde oude jeans werd nu helemaal aan flarden geknipt om dienst te doen voor de autobroek,  en uiteraard werd het autostofke nu aangesproken.  Tot groot jolijt van zoonlief; als hij kon kiezen, deed hij die broek elke dag aan!
En zeker in combinatie met zijn kraan-T-shirt.

Autostof: Bambiblauw
Jeans:  oude jeansbroek
Patroon: Knippie 4/2011

Reacties