Typisch meisje

Om te leren naaien zijn kinderrokjes ideaal.  Nog idealer is een dochter in huis die niets liever aandoet dan rokjes.  Op de dagen dat ze een broek MOET aandoen omdat ze turnles heeft, moeten er soms nogal eieren onder gelegd worden om die broek aan te krijgen en om het kind dan nog vrolijk de deur uit te krijgen...

Soit, rokjes dus...
Van een minirestje stof van de rok voor mams, kwam een simpel rokje voor girly.  Wat vond ze dat leuk, dezelfde rok als mams hebben!  "Mama mama, doen we vandaag onze kersenrok aan???  Allebei?! Samen!!"  (binnen enkele jaren verplicht ze me die zin te verwijderen...)




















In de winkel had ik een pofrokje gezien en had "toevallig" nog een leuk stofje liggen om dat ook eens te proberen.  Het basispatroon was van de hand van Mamasaartje, ik maakte het wat langer zodat ik overschot had om de onderkant terug naar binnen te slaan en vast te maken aan de onderrok.




















Eentje voor mijn petekindje - van hetzelfde patroon maar dan niet in pof-versie.  


Van die stof had ik in een opwelling wat te veel gekocht *spijt!!* en dat dan nog in 2 kleuren!  Hoe blind kan een mens toch zijn ?!

Reacties